петък, 9 март 2012 г.

БОЙНИТЕ МАШИНИ - ЧАСТ 2

CCP CMDR WANG току що публикува нов dev blog за бойните машини в DUST 514 на официалния сайт на играта www.dust514.com . Може да го прочетете тук преведен на български.


Разкриване на нови роли и характеристика на бойните машини

Тъй като DUST 514 е тясно свързана с EVE ONLINE, искаме да придадем същите разнообразни PVP възможности на бойните машини - както са при бойните кораби. Например, в EVE има кораби които имат еднакъв корпус (и изглеждат почти еднакво), но имат много различно предназначение. Това ще се случва и във DUST 514 - бойни машини с еднакъв корпус ще предлагат различни бойни характеристика и роли.

Друг ключов аспект който споделят бойните машини и корабите е наличието на кондензатор (capacitor). Добър начин да разберете концепцията е да мислите за capacitor-а като за енергиен източник, които захранва всичко в бойната машина. От оръжейните кули до модулите за поправка, почти всичко което поставяте като модули ще изстисква част от capacitor-а за да работи. Тъй като работата на capacitor-а е базирана на технологията студен синтез, вие никога няма да останете без ток(ток никъде не се споменава, но всички български играчи в EVE когато им се изчерпи capacitor-а казват "свърши ми тока") в дългосрочен план, тъй като той постепенно ще се пълни. Но когато активирате оръжия, скенери, модули за елетронна война(ECM) и т.н. по време на битката е много вероятно вашата бойна машина да изчерпва своите запаси от ток за много кратко време.

Както е и в EVE, когато си слагате модули на бойната машина ще трябва да внимавате колко ток има вашата бойна машина и колко бързо модулите ще успяват да го "изгълтат". Така че освен с оръжия и модулите за поправка, играчите ще трябва да обмислят дали да не поставят модули които служат като резервен кондензатор които попълват изчерпания основен capacitor, като това със сигурност ще дадат друго измерение на начина на игра с бойните машини - нещо което е уникално във вселената на EVE.

Също подобнa на EVE e скил системата(системата от умения) за достъпа на играчите до бойни машини. Всеки клас бойни машини ще изисква играчите да са научили необходимите скилове преди да могат да ги "подкарат". Това ще позволи да се специализират в управление с бойни машини които са по-сходни с техния начин на игра, а възможностите за специализация са толкова дълбоки, колкото и в EVE. Така че нека да хвърлим око на две от напредналите бойни машини, които вие като играч бихте могли да специализирате.

Marauder HAV( Heavy Assault Vehicle)

HAV са замислени като оръжие за пробив и като такива се предполага да се ползват като брониран юмрук от много наемнически войски. Обаче, когато ситуацията на бойното поле се промени възниква нуждата от нещо по-мощно. Тук идва момента за HAV клас Мародер. С по-мощни оръжия и по-здрава броня, Мародера може да се ползва за справяне с по-малките HAV на врага.

Име: Surya
Корпус: Madrugar
Раса: Галенте
Клас: Мародер
Слотове: 6 Горни(High) / 4 долни(Low)
Екипаж: 3 души
PG: 2540 kW
CPU: 235 tf

Бойни/Специални възможности
Може да ползва обсаден(siege) модул
Бонуси
10% бонус на resistance(устойчивостта) на ниво(level of skill)
20% бонус на расовия тип щети(racial turret damage) на ниво


Както можете да видите от данните над картинката, Галентския Мародер предлага повече слотове за модули, давайки на играчите повече възможности за персонализация от стандартните HAV. Освен това има специални възможности, които не са налични при стандартните HAV - може да слага siege модул, който е много силен ъпгрейд давайки възможност на Мародера да влиза в siege mode, което му дава дори още по-мощни бойни възможности. Освен това Мародера също предлага бонуси който дават повече резисти срещу вражески огън и повече мощ на оръжията за да се справя с враговете си.

Разбира се, всички тези допълнителни неща не излизат евтино и Мародера в никакъв случай не е непобедим....особено ако врага знае неговите слабости. Както ще видите след малко, ние създадохме нов клас бойна машина, която да се противопостави на "звяр" от клас Мародер.


Картите в DUST 514 са създадени с различен терен за да дадат на играчите повече възможности за тактически избор по време на битката. Това означава, че има много места за да се скриете и да направите засада. Системата Fog of War допълнително ще забулва враговете докато не са разкрити от приятелски играч. Така че как играчите ще могат да се противопоставят на подобен вид прикрития с цел бързо да разкрият и оценят ситуацията на бойното поле? Решението е Force Recon dropship.

Force Recon (Dropship)

Име: Eryx
Корпус: Myron
Раса: Галенте
Клас: Force Recon
Слотове: 8
Екипаж: 6 души
PG: 300 kW
CPU: 500 tf

Бойни/Специални модули
Може да ползва специални прикриващи(cloak) модули
Бонуси
20% бонус на модулите потискащи вражите сензори(sensor dampener range)
20% бонус на далечината на обзора(sight range) на ниво


Със своята уникална комбинация от бонуси за скорост, стелт, ECM и обзор, Force Recon dropship-a ще е основата на всяка наемническа армия, която иска да подържа силно ECM/ECCM(електронна война и нейното противодействие) присъствие на бойните полета на New Eden. Притеснявате се какво точно се крие зад онзи насип? Колко прикрити врагове чакат в засада? Или пък приятелски EW LAV сенуждае от малко ECM помощ? Просто пратете Force Recon Dropship-а за да свърши работата!

Повече пресонализиране с модулите

След като вкусихте от ролите на напредналите(advanced) бойни машини, нека разгледаме някои от модулите за бойни машини които имаме и да видим как ще работят.

Cap booster-ите работят като попълват точно количество от capacitor-а мигновенно когато са активирани. Всяка бойна машина може да носи ограничен брой от capacitor заряди, и ако свършат празен Cap booster не може да пълни capacitor-a.

Понякога най добрия начин да нокаутирате труден враг е да му изсмучете capacitor-a. В EVE има максима - "липсата на capacitor е равна на смърт". Това важи в пълна сила и за DUST 514. Енергийните неутрализатори работят като дистанционно изчерпват тока на врага. Те също изискват много ток за да работят, затова най вероятно Cap booster ще е необходим за да ги захранва.

Има стара поговорка, която казва - "врага не може да атакува това което не вижда" - и това беше една от водещите идеи когато добавяхме електронната война на бойното поле. Бойни машини като HAV изискват множество електронни приспособления с цел да идентифицират, овладеят и "убият" заплахите ефективно. От друга страна, електронни контра-мерки мога да оставят враговете ви слепи и безпомощни на полето, често и в критичен момент.

Как хитър играч може да използва модулите споменати по-горе за да ги сложи на своята бойна машина и да увеличи нейната ефективност? Представете си битка на отдалечена планета някъде във вселената на New Eden. Атакуващите сили пращат свой Мародер за да побие през укрепление на защитниците. Докато Мародера се проправя път през бариери и тесни места устремен бързо да свърши задачата си, Force Recon dropship изненадващо се показва(de-cloak) на средна височина и започва да изсмуква тока в Capcitor-a на Мародера. Тъй като тока и на двете машини бързо се изчерпва пилота и шофьора започват да активират Cap booster-ите в отчаян опит да поддържат бойната си машина снабдена с достатъчно ток.


Шофьора на Мародера вижда, че тока му се изчерпва и зарядите за Cap booster-а му са свършили. Той се обажда за помощ на канала на взвода си, молейки някой да му помогне да излезе от затруднението. Докато dropship-а разбива последните парченца от бронята на Мародера, се появява приятелски LAV и активира ECM модул който потиска прицелването на dropship-a. Шофьора на Мародера благодари на шофьора на LAV и бързо "закуцуква" назад за спешен ремонт.


Информацията по-горе представя само фрагмент от динамичната взаимовръзка между бойните машини в DUST 514 и разнообразието от персонализация която ще е на разположение на играчите в съвсем близко бъдеще. Надяваме се да сте толкова развълнувани колкото и ние.


П.С. Отстъпващия Мародер беше унищожен по-късно в стеснение от група стояща в засада преди да може да бъде поправен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар