четвъртък, 26 януари 2012 г.

БОЙНИТЕ МАШИНИ И КАК ЩЕ БЪДАТ ПЕРСОНАЛИЗИРАНИ


Различните класове превозни средства в DUST 514 са много напреднали бойни машини, по дефениция смъртоносни в своето предназначение. Те имат възможността да бъдат допълнително персонализирани със оръжия и модули осигуряващи им висока динамика по отношение на постоянно развиващия се гейм-плей, където е невъзможно даден тип бойна машина да наложи абсолютна доминация над другите типове. Основната задача е играчите да се научат да правят смислен избор когато разгръщат бойни машини, съобразявайки го със ситуацията в която се намират.

ПЕРСОНАЛИЗАЦИЯ
Бойните машини подлежат на висока степен на персонализация. Всяка една може да бъде обурудвана с широк набор от въоръжение, подпомагана и от модули които да се инсталират с цел сдобиване с възможности, които допълнително да увеличат ефективността и на бойното поле.

Играчите ще могат да избират оръжия от различни класове, подобни на класовете във EVE ONLINE (за в бъдеще ще направя блог, в който ще опиша отделните класове оръжия в EVE) - от лазерните оръжия, бластерите и рейлгънове на хибридните пушки, та чак до традиционните  снаряди и ракети. Всеки един от тези класове се използва доминантно от различните раси, като всяка бойни машина има бонус при употреба на определен клас оръжия. За пример бойна машина на Калдарците, ще добавя бонус към харектеристиките на рейлгън монтиран върху нея, защото и двете са създадени от представители на една и съща раса. Не бива да се смята обаче, че това ще е единствения избор за оръжия на тази машина. Играчите ще трябва да преценят своята бойна стратегия на база кое оръжие подхожда на техния стил на игра и нуждите от даден тип оръжие породени от самата битка. Ако например има сериозна заплаха от въздушни удари, играча може би ще предпочете да замени своето основно оръдие върху бойната машина със ракетна установка и голям брой ракети за нея за да свали или изплаши противниковите dropship-ове в небето.

Както бе споменато, освен оръжията, монтирането на модули от различен тип може да увеличи мощта на бойната машина. Модулите също спадат към отделни класове: за електронна война, инжинерни и т.н. Инжинерните модули позволяват на играчите да усилват основната функция на техните бойни машини, например като увеличат тяхната броня или еластичността на щитовете, или като увеличат скороста и управлението. Оръжията и модулите за електронна война от своя страна могат също да са от полза за характеристиките на бойните машини. Оръжията усилват външно скоростта на стрелба или пораженията направени от всеки отделен изстрел. Модулите за електронна война пък могат да забавят значително противниковите бойни машини, да намалят значително точността на вражеските оръжия или пък да увеличат пораженията нанасяни от ракетите върху целта, като я облъчват с лазери за по-точно прицелване.

Тази модулност на типовеите оборудване позволява на играчите да създават персонализирана функционалност на всички класове бойни машини, като просто им инсталират модули върху определения брой слотове, различни за всяка машина. За да работи всеки модул използва част от процесора(CPU) и енергийната инсталация(powergrid) на бойната машина, като те са строго индивидуални като количество за всеки един модел превозно средство. Тези гъвкави системи дават възможност на играчите да инсталират набор от модули и оръжия, необходими за спецефичните им нужди и цели.

ВАЖНОСТИТЕ НА КОРАБИТЕ ЗА БЪРЗО РАЗГРЪЩАНЕ - RDV

Бойните машини могат да бъдат доставяни на всяко място на бойното поле, достъпно за RDV-тата(RDV-виж предишния блог). Това позволява на играчите да анализират ситуацията в която се намират и по тяхна преценка да доставят бойни машини(наземни или въздушни) по всяко едно време на битката. Дали ще се достави танк, за да пробие добре укрепена вражеска позиция, или пък дропшип, който да пренесе пехотата във вражеския тил е изцяло решение на играчите, съобразено с тяхната стратегия и цели.

РОЛЯТА НА БОЙНИТЕ МАШИНИ НА БОЙНОТО ПОЛЕ

Бойните машини играят важна роля на бойното поле и са значителна заплаха за врага. Тежко бронираните единици използват далечни и тежки оръжия за атака, докато леките единици ползват своята скорост и гъвкавост. Въздушните от своя страна са идеални за обстрелване от горе. Тяхната удобна позиция над бойното поле също им позволява да усигуряват жизненоважна поддръжка на бронираните единици. Всяка отделна бойна машина, без значение от класа ще има собствен уникален набор от възможности, позволявайки им в подходящ момент да обърнат посоката на битката. Много от тези възможности са от поддържащо естество, позволявайки им различните типове да се сработват за да създадат дори още по-уникални роли между класовете бойните машини.

Бойните машини и пехотата са в симбиоза на бойното поле и ще разчитат едни на други в много ситуации.

За да извлечат максимума на офанзивните възможности на повечето бойни машини се изисква оръжията монтирани върху тях да бъдат управлявани. Играчите могат да се респаунват(боже, как да го преведа това) направо във бойните машини, оборудвани със клонинги за реактивация, позволявайки им да се върнат по средата на битката секунди след като са умряли. Пехотата може да се спуска от  dropship-овете върху удобни позиции, недостъпни по друг начин. Бойните машини могат да осигурят подкрепа, като открият прикриващ огън задържайки врага докато пехотата се придвижива към целта. По същия начин пехотата помага на бойните нашини, като залага капани или разузнава, поставя балони, които забавят вражеските превозни средства, маркира врага с лазерни прицели или ползва други инструменти за временно изваждане от строя на механизираните вражески единици или атакуващи установки.



Име: Saga
Корпус: Няма данни
Раса: Калдари
Клас: Лек
Роля: Лека атакуваща бойна машина(LAV)
Слотове: 3 Горни(High) / 2 долни(Low)
Екипаж: 3 души
Powergrid(PG): 180kW
Процесор(CPU): 190tf


LAV са много гъвкави, леко бронирани атакуващи бойни машини със екипаж до 3 души. Те са способни да носят голям брой от леки модули в единична конфигурация, което им позволява да приемат много динамична поддържаща роля на бойното поле. Като офанзивни единици те са силни когато са в голям брой и често се движат в група на предната линия на битката. Тяхнята висока мобилност и относително ниска цена ги прави широко използвани като анти-пехотна бойна машина използвана от много играчи. Шофьора на LAV обаче трябва постоянно да следи как неговите спътници са изложени на вражеският огън и да реагира адекватно за да избегне той или неговия екипаж да бъдат свалени преди да нанесат удар върху врага.


Име: Limbus
Корпус: Няма данни
Раса: Галенте
Клас: Лек
Роля: Поддържаща/Логистика
Слотове: 3 Горни(High) / 3 долни(Low)
Екипаж: 3 души
PG: 310kW
CPU: 124tf

Галентската лека поддържаща бойна машина (LLV) е проектирана като бронирана машина за пехотата. Осигурява на бойците, намиращи се на фронтовата линия, спешни поправки в разгара на битката. Благодарение на своята подобрена лека броня, LLV-то е доста здраво, сравнено със бойните машини от същия клас. То е доста пъргаво и може да прекосява различни видове повърхности с лекота. Въпреки че LLV-то е предимно със поддържащи функции, ако бъде въоръжено то съумява да отблъсква вражеската пехота.



Име: Gunnlogi
Корпус: Няма данни
Раса: Калдари
Клас: Тежък
Роля: Тежка атакуваща бойна машина(HAV)
Слотове: 5 Горни(High) / 2 долни(Low)
Екипаж: 3 души
PG: 1780kW
CPU: 330tf
Тежкаta атакуваща бойна машина(HAV) e страхотна комбинация от точки за монтиране на оржия, дебела броня и всъдеход. Нейната роля на бойното поле е да усигури тежко огнева поддръжка от средно до далечно растояние, асистирайки на пехотата и леките бойни машини. В зависимост от типа основно оръжие монтирано върху HAV, ролята му на наземна поддръжка може да бъде заменена от противовъздушна.

Дебелата броня позволява на HAV да издържа на тежък обстрел, давайки и възможност да устоява на продължителни бойни действия. Възможността и да се справя с неравния терен позволява на водача да се добира до позиции даващи тактически предимство.



Име: Prometheus
Корпус: Grimsnes
Раса: Галенте
Клас: Dropship
Роля: Подържаща
Слотове: 2 Горни(High) / 4 долни(Low)
Екипаж: 7 души
PG: 380kW
CPU: 140tf
Предназначението на Dropship-а е да помага наземните единици като обстрелва със своите две леки оръжия, и спуска подкрепления на пехотата. Той е един от най-маневрените летящи бойни машини. Това му свойство позволява да доставя свежи пехотинци в областа на битката със страхотна ефективност. Dropship-а има вграден модул за реактивиране на клонинги, позволяващи пехотата да се събужда екипирана и готова да бъде спусната в битката от пилота, навсякъде на бойното поле.

Няма коментари:

Публикуване на коментар