сряда, 25 януари 2012 г.

Как се стигна до идеята за DUST 514 - Част 1

Здравейте отново!

Сега ще се опитам да ви разкажа малко за историята на компанията създател на играта и как точно се стигна до идеята за създаването на DUST 514. За целта трябва да ви разкажа и за играта EVE ONLINE малко по обстойно.

Компанията създател на DUST 514 се казва CCP GAMES. Създадена е през 1997 година с идеята да стане водеща в създаването на игри от жанра ММОRPG - Massive Multiplayer Online Role Playing Game.Ако сте геймър едва ли трябва да ви обяснявам какво е ММОRPG, но за тези които не знаят това е жанр в game индустрията, в който много на брой играчи споделят огромен свят/вселена като в зависимост от вида игра си помагат или си пречат, търгуват или се бият и т.н. Пример за такива игри са World of Warcraft, Lineage II, а също така може да се даде пример и с българската Хановете, макар и browser базирана. CCP GAMES(или на кратко CCP) стартират през 2003 година играта EVE ONLINE - sci-fi космическо MMORPG. До ден днешен играчите всяка година нарастват, и към момента има на 350 000 играчи които играят EVE всеки ден, като за разлика от другите водещи заглавия в жанра, играчите споделят само един свят - т.е всичките 350 000 хипотетично биха могли да общуват помежду си. За пример ще дам броя на хората вечер в Euro Time Zone - редовно са около и над 50 000 онлайн. За да успява да поддържа толкова играчи онлайн едновременно, компанията ползва най-добрите сървърни решения на IMB. Компанията е създадена в Исландия, като само за сравнение ще ви спомена, че населението на страната е около 300 000, а играчите в EVE са както споменах около 350 000. Сигурно няма да ви изненадам като ви кажа, че EVE съставлява 10% от IT износа на Исландия :)

Какво е EVE ONLINE
Историята

Човечеството се е развило до толкова, че колонизира близки и далечни планети. Откритата технология на JUMP GATEs позволява за няколко секунди космически кораб да се пренесе от една слънчева система в друга. Всяка слънчева система има даден брой планети, всяка от които има даден брой луни. Алчни корпорации експлоатират ресурсите из цялата галактика. Когато всички звездни системи са колонизирани компаниите започват да се бият помежду си за контрол над звездните системи. Битките не спират векове наред, докато се историческото откритие на естествен wormhole(червейна дупка), водещ до неизследван досега свят/галактика. Първите хора осмелили се да влязат през wormhole-ът  почти веднага се оказват  невредими във система която наричат NEW EDEN(Нов Рай). Милиони скоро ги последват, опиянени от идеята за нов рай. Новия свят, съставен от много звездни системи е наречен EVE. Малко по-късно се сбъдва най-страшния кошмар на всички - wormhole-ът колапсира и изчезва. Всички новодошли са отрязани от земята и нейните колонии. В следващите няколко века те живеят на няколкото планети, които позволяват поддържане на живота и създават нови общества, непознати до сега, които са различни по своя начин на управление и основни ценности. Първи се окопитва расата на Амарците (Amarr) - набожна раса която горещо вярва в своя бог. Те преоткриват космическите полети и скоро разбират, че не са сами. Попадат на расата на Минматарците (Minmatar) като решават, че са примитивни варвари и започват тяхното поробване. В същото време расата на Галентците (Gallente) процъфтява не много далеч от Амарци и Минматарци. Те създават първата демократична република в новата ера и федерация от независими щати. Калдари (Caldari) се явяват най-силния щат във федерацията, воден от безмилостно преследване на икономическа и военна мощ. Националистичните идеи на Калдарците скоро се сблъскват със либерализма на Галентианците. Следва война и разрухата и болката отново определят същността на цивилизацията. Четири раси - две войни. Когато всичко което остава са тлеещи руини на изгубени светове и животи e сключено примирие. От над век расите в EVE съществуват в относителен мир. ТУК започва приключението на EVE ONLINE. Вижте интрото на играта, което виждаше всеки пуснал я за първи път до 2009 година:


Филмчето опредено дава идея за събитията предхождащи играта. През 2009 година със поредния си експанжън наречен APOCRYPHA, който се явява 10ти експанжън на играта към онзи момент, се пуска ново интро, насочено повече към самите играчи. Вижте го и него:


Най-вероятно ви е направило впечатление разликата в графиката на двете филмчета. В момента EVE е със спираща дъха графика, ползва shader model 3 и не спира да се развива. За да добиете представа на нивото на графиката към момента вижте трейлъра към последния, 15ти експанжън на играта, излязъл към края на 2011 година:



Ще продължа разказа си за това как се стигна до DUST514 във втората част на този блог.

Няма коментари:

Публикуване на коментар