сряда, 25 януари 2012 г.

Как се стигна до идеята за DUST 514 - Част 2

Ок, ще продължа като ви разкажа още малко за EVE ONLINE, преди да продължа към самата игра, за която се отнася блога.

Разказах ви в предишната част за историята на EVE вселената. Нека ви разкажа какво е да си играч в EVE.
Споменах ви, че EVE съдържа много на брой звездни системи, връзките между които се осъществяват през JUMP GATE-ове. Всяка звездна система има свой security status. Той варира от 0.0, 0.1, 0.2, и така чак до 1.0. Системите със security status 0.5 или по-голям се пазят от галактическата полиция, наречена CONCORD. В играта тези системи се наричат High-sec. Ако нападнете някой в High-sec система CONCORD идва на момента и превръща космическия ви кораб на парчета. Системите със security status между 0.1 и 0.4 са известни като Low-sec. Тези системи нямат CONCORD, но имат стационарни оръдия(Sentry Guns) на JUMP GATE-ове и ако сте в обсега им(около 200 км) започват да ви стрелят с много приличен damage, принуждавайки ви или да мините през Gate-a, или да влезете навътре в системата. Системите със статус 0.0 са известни като Null-sec. Там няма нито CONCORD, нито Sentry Guns. Важат законите на джунглата. Който не ви е приятел ви е враг. Всеки нов играч започва във High-sec система със един rook ship, въоръжен със една малка пушка и един миньорски лазер от най-нисък клас. За да започне да кара по-добри кораби и да ползва по-добри оръжия и модули на корабите си, героя трябва да изучи определени умения(Skills). За разлика от заглавия като WOW, Lineage и други, уменията не се учат чрез събирането на experiance придобит чрез правенето на куестове и трепане на разни твари, а просто им отнема време за да бъдат научени. И то забележете не е необходимо героя да е online. Докато спите или пиете бира с приятели героя ви продължава да учи. Истинската красота на EVE, макар и доста често жестока, може да се види едва когато се отиде във 0.0 системите. Корпорации със стотици членове, съюзени в алианси( често със над 2000 играча) се съюзяват и се противопоставят на други алианси с цел завладяване и експлоатиране на благата на 0.0 системите. В някой по нататъшен блог ще опиша начините за изкарване на пари във вселената на EVE. Сега ще спомена, че основната валутата в играта се казва ISK(Interstelar Kredit) и се знае, че ще я има в DUST 514.

Всяка звездна система има известен брой природни обекти, до които може да се отиде със космическия кораб на всеки играч. Освен слънцето, в системите има X на брой планети, като всяка планета има Y на брой луни. В общи линии X и Y са цели числа между 0 и 20. До преди около две години с малки изключения планетите бяха само за да ги има луните около тях, на които на орбита можеше да се изведе POS (Player owned structure), който най-общо казано представлява кула без основа, която се носи в орбита на дадена луна и генерира защитно поле с радиус между 10 и 26 километра(в зависимост от типа кула) под което корабите на собственика и неговите приятели са защитени от вражески огън. Кулите се ползват за различни неща, от DEAD STARS (може да и се слагат много мощни оръжия) през кула за производство, та чак до най-ценното за което се ползват, а именно да извличат ресурси от луната на която орбитират. Преди две години обаче CCP Games, компанията създател на EVE, направиха основен redisign на планетите в играта, като след това обявиха, че със следващия експанжън (CCP пускат нов експанжън на EVE средно на всеки 6 месеца, при това самия експанжън е безплатен) играчите в EVE ще могат да строят различни структури на планетите, които да копаят минерали и да ги обработват до ценни модули или горива, които се ползват в самата игра. Горе долу по това време вече се знаеше че скоро играчите в EVE вече няма да бъдат само летящи корабчета във пространството или "докнати" в космическа станция, ами ще могат и да напускат корабите и да се разхождат като човечета - за сега само от хангара до каютата си, като се очаква с времето да може да се разхождат в станциите (барове, магазини, конферентни зали и прочие неща които сте виждали ако сте гледали Star Wars, Battlestar Galaktica i други подобни филми).

 В общи линии ви разказах достатъчно за EVE, на по-късен етап може и да разкажа още. Може би сте останали с усещането, че играя EVE, и не сте далеч от истината. Играл съм EVE около 2,5 години и мога да кажа, че играта е невероятна.Към момента обаче си почивам от нея, защото за да сте добър играч, е необходимо да отделяте много време за нея.

Мисля че е време да ви разкажа за DUST 514. Всяка година CCP GAMES организират фенфест в Исландия за играчите на EVE. Пада голямо забавление, има срещи с разработчиците на играта, коментират се различните аспекти - PVP, PVE, икономиката и т.н. Общо взето се казва какво предстои да се случва в играта през следващата една година. Не помня дали беше на фенфеста през 2009 или през 2010, но там някъде CCP обявиха намерението си да направят FPS за конзола, чиито бойни действия да се развиват на планетите от вселената на EVE. И презентираха ето това филмче:


Малко по-късно беше показано филмче, озаглавено The Future Vision, което показва цялостната идея на CCP за връзката между EVE и DUST514. Вижте го:

Играчите от EVE приеха с голям ентусиазъм идеята на CCP за развитието на двете игри, които макар и отделни, дори и като игрови платформи, споделяха една обща вселена.

И тъй като има приказка, че една снимка замества 1000 думи, то както остава за видео. На изложението E3 2011 (това е най-голямото годишно изложение за игри) Sony поканиха шефа на CCP да презентира DUST 514. Човека поговори малко и ни остави да гледаме следното филмче: ( Самия трейлър започва от 1:30)

От този момент стана ясно, че DUST 514, ще е игра само за PS3. До този момент имаше спекулации, че ще я има и за XBOX360, но те бяха разбити напълно. Стана ясно и, че играта се очаква и през пролетта на 2012. По-късно май се чу, че са я отложили и за лятото на 2012. Знам със сигурност, че малко преди коледа на 2011 CCP анонсираха записвания за close beta-та на играта, като изискването към участниците е да имат и активен EVE ONLINE акаунт.

В обобщение ще кажа, че DUST 514 ще води битки за завладяване на планети съществуващи във вселената на EVE ONLINE. Идеята на CCP е да пренесат битките от космоса на самите планети, т.е да направят нещата доста по реални за самата игра EVE. От второто филмче сте видели, че играчите от EVE могат да правят орбитална бомбардировка на играчите от DUST 514. От третото сте видели обратното. Играта обещава невероятна интерактивност и нещо което никой досега не е правил: да обедини две отделни игри - космическо sci-fi ММО и FPS, при това на две отделни платформи - PC и PS3

Няма коментари:

Публикуване на коментар