петък, 27 януари 2012 г.

ОРЪЖИЯТА НА ПЕХОТАТА В DUST 514




















Оръжията на пехотата са ключова част от всеки FPS и DUST514 няма да е изключение. Има няколко неща, които са много важни за разработчиците на играта.

На първо място CCP иска да избегне усещането за "Виетнам в космоса", което понякога се усеща в други sci-fi игри. Целта е да се създадат оръжия, които имат ясно дефинирано предназначение, но използват много по-напреднали технологии от оръжията които познаваме в началото на 21 век. В DUST 514 единствения начин пехотинците да оцелеят при попадение от оръжията ще се дължи на напредничавите технологии на щитовете и броните на бойните облекла/костюми, който играчите ще обличат. Без тях, единично попадение почти сигурно би ви убило на място.


На второ място за CCP е важно усещането за оръжията да е като за естествена част от вселената на EVE. По начина по който корабите в EVE имат ясен расов дизайн и специализация, оръжията в DUST 514 ще носят в себе си отпечатъка на технологиите на расата, която ги е създала. Безпощадната ефикасност на Калдарците, напредничавото изящество на Галентианците, гъвкавостта и находчивостта на Минматарците, както и гордата арогантност на Амарците - всички тези качества трябва да съответстват на предназначението и дизайна на оръжията . Различните подходи ще бъдат очевидни, когато стигнете до трите примера показани малко по-надолу.

Това което CCP не иска да направи, е да ограничи играчите да използват оръжията само на една раса. В крайна сметка, играчите ще са наемници, така че се очаква да използвате това което е подходящо за всяка отделна битка. По този начин играчите ще имат възможност да ползват разнообразие от различни оръжия за да преценят какво най-добре им подхожда, без значение на расата от която произхождат. Играчите ще имат възможността да използват различни класове оръжия с различни муниции, за да могат да направят важен тактически избор и също да могат своевременно да отговорят на променящата се бойна ситуация. Има три основни типа оръжия - леки, тежки и късоцевни(тип пистолети) и сега ще видим по един представител от всеки клас.

ЛЕКИ ОРЪЖИЯ / LIGHT WEAPONS

Леките оръжия са вероятно най използваните на бойното поле и за много играчи те ще бъдат основен клас оръжия, които ще избират за повечето от битките в които ще участват. Гелентския G75-VLB Плазмен автомат е идеалния представител на този клас оръжия. Солидно оръжие за всякакви цели, ефективно при близка до средно далечна стрелба то е много гъвкаво и идва в няколко варианта: стандартно, с усилена мощ, тактическо и специализирано. Това позволява на играчите да избират стила на игра, който най-добре им подхожда: да се лишиш от напълно автоматична стрелба за сметка на много точни откоси, и понижена скорострелност за сметка на увеличена точност при далечни изстрели - множество придобивки за сметка на лишаване от други.

Gallente G75-VLB Assault Rifle
Измислен от Duvolle Laboratories, корпорация известна най вече със своето постоянно R&D, G75-VLB решава много от проблемите присъщи на масово произвежданите плазмени оръжия. Резултата е оръжие, което дава подобрена тоност и по-голяма стабилност на ограничителната област(containment field stability - ако го преведете по-добре ще го оправя), което дава по дълги и по скорострелни откоси от всяко друго оръжие в своя клас.


Амунициите му са в пълнител, позволяващи му напълно автоматична стрелба. Заредените плазмени муниции са напъхани в циклотрон(цикличен ускорител на частици), който превръща плазмата в смъртоносна мълния преди да бъде изстреляна. В момента на сблъсък с целта, магнитното поле, заобикалящо мълнията се разкъсва, изливайки супер-нагрятата плазма в точката на контакт. 

Спецификация

Име: G75-VLB
Вариант: Стандартен
Дължина: 98см
Тегло зареден: 6,2 кг
Тегло празен: 5,8 кг
Ефективна далекобойност: 55м
Амуниции: Заредени плазмени "сачми"


ТЕЖКИ ОРЪЖИЯ / HEAVY WEAPONS

Тежките оръжия са много по различни като цяло. С тях може да бъде боравено само от тези, който имат достатъчно умения да носят тежки костюми, правейки ги малко по-специализиран избор. Също така имат склонността да използват голямо количество от CPU и PG на костюма на пехотинеца, правейки ги нестабилни ако играча клони да ги използва в повечето ситуации, които му предлага битката. Но абстрахирайки се от тези му неудобства, то е смъртоносно в ръцете на опитен играч.  Няма по личен представител на класа Тежки оръжия от DCMA S-1 Forge Gun. Това Калдарско оръдие е невероятно мощно и има само едно предназначение - да унищожи вражеските Тежки бойни машини - нещо с което се справя отлично.


Caldari DCMA S-1 Forge Gun
Адаптирано от технология на корпорация Deep Core Mining Inc., DCMA S-1 нарушава общоприетите схващания какво може да причини оръжие носено от пехотинец. Въпреки своето огромно тегло и дълго време за презареждане, по известното като "Forge Gun" оръжие е уважавано като най-унищожителното оръжие на пехотата на бойното поле и е незаменим "инструмент" в ръцете на тези, които могат да си служат с него.

Захранвано от микро кондензатор Gemini™, DCMA S-1 използва складирана енергия за да изстрелва кинетични сачми със скорост 7000 м/с(по спомен от казармата, калашника изстрелваше май със около 700 м/с), която е достатъчна да пробие дори най-усилената броня. В моментите предхождащи изстрела предната броня се застопорява, стабилизирайки магнитното поле и помага на стрелящия да се предпази от отката и свръх високата температура, която се отделя при изстрела. Единствен негатевин ефект се явява генерирането на енергия необходима за стрелба, защото на вградения кондензатор му е необходимо значително време да бъде напълно зареден след всяко разреждане(при изстрел).

Спецификация

Име: DCMA S-1
Вариант: Стандартен
Дължина: 135см
Тегло зареден: 58,4 кг
Тегло празен: 55,1 кг
Ефективна далекобойност: 1200м
Амуниции: Твърди сачми(Solid-state)


КЪСОЦЕВНИ ОРЪЖИЯ / SIDEARMS

Накрая стигаме до класа на късоцевните оръжия. Не се подвеждайте от техните размери - те са много опасни оръжия в "правилните" ръце. Често използвани като резервни от пехотинците, те разгръщат потенциала си при близък бой, давайки на пехотинци със специфични роли, например носещи тежки оръжия, алтернатива при близки схватки. Най-често избирания в този клас оръжия е CAR-9 Scrambler pistol. Това Амарско оръжие, макар и с пълнител носещ малък брой амуниции, нанася страхотни поражения. Точни изстрели с него минават през щитове и брони. То е особено ефективно, поради голямата си мощ, когато се стреля в главата на врага която като цяло е най-зле защитена. Тези му особености го правят популярен избор от добре обучени играчи.

Amarr CAR-9 Scrambler Pistol

CAR-9 е полуавтоматичен пистолет разработен и произведен от корпорацията Carthum Conglomerate. То създава лазерно-индуциран плазмен канал способен да произвежда изстрели на къси разстояния, съсредоточени върху малка площ(точка).

Консумацията на енергия е голяма, но CAR-9 я получава от енергийни клетки, разположени в пълнител в задната част така, че да могат бързо да бъдат сменяни когато се изчерпят. Освен това, висококачествените полимери, използвани при създаването на оръжието намаляват значително топлината произвеждана при изстрел и улесняват нейното разсейване, което води до подобрена надеждност спрямо по-ранните модели.

Спецификация

Име: CAR-9
Вариант: Стандартен
Дължина: 25см
Тегло зареден: 1,8 кг
Тегло празен: 1,7 кг
Ефективна далекобойност: 40м
Амуниции: Енергийни клетки

Няма коментари:

Публикуване на коментар