събота, 28 януари 2012 г.

БОЙНИТЕ КОСТЮМИ НА ПЕХОТАТА В DUST 514


Как да създадеш по-добър воин? Военните се опитват от векове да отговорят на този въпрос, но играчите в DUST 514, ще имат възможността да намерят отговор. Бойните костюми са създадени да предпазват и поддържат носещия ги дори в най-жестоките условия.

Различните бойни костюми предлагат специфични подобрения за скоростта, защитата и конфигурацията. Като звездните кораби(от EVE) и бойните машини, военните облекла имат разнообразие от форми и размери, всяко с уникални на брой слотове, CPU и PG, което определя решенията които играча взима, когато оборудва своя боен костюм.

Броя и типовете слотове на костюма определят какви модули, оръжия и оборудване могат да бъдат екипирани. Ето списъка от типовете слотове които съдържат бойните костюми:

- Слот за леко оръжие
- Слот за тежко оръжие
- Слот за късоцевно оръжие
- Горен слот (High slot)
- Долен слот (Low slot)
- Слот за оборудване
- Слот за гранати

Всеки от 3-те оръжейни слота може да бъде оборудван със оръжие от същия или по-нисък клас, т.е на Слот за тежко оръжие може да бъдат сложени тежко, леко или късоцевно оръжие, докато на Слот за леко оръжие могат да се сложат само леко или късоцевно оръжие. На горния и долния слот могат да се слагат модули строго специфични за съответния слот. Слота за оборудване може да носи модули които се разполагат на земята за да се използват или които се носят в ръка - например скенери, нанокошери(а кажете ми как се превежда nanohives :)), модули за свръзка, за поправка и доста други, които ще бъдат разкрити в бъдещ блог. Слота за гранати служи да се носят различни типове гранати(е за какво иначе да служи) - Locus, AV, EMP и други.

Избора на боен костюм определя в частност ролята която желаете да изпълнявате на бойното поле, но най-важно ще е как ще оборудвате костюма си - това ще определя способностите му. Дали ще разчитате на здравината му или искате да изненадате врага с нестандартно, дори рисково оборудване? Този избор е в ръцете на играча.

Бойните костюми са класифицирани като стандартни, подобрени и прототипи, всеки изискващ специфични умения, които да бъдат научени преди да може да влязат в употреба. Сега ще разгледаме два стандартни бойни костюма - Атакуващ и Тежък.


Калдарски атакуващ боен костюм / Caldari Assault dropsuit

Дизайна на Калдарския боен костюм и изящната му философия са силно повлияни от културата на брутално студени и потискащи светове, премахвайки стилния изглед за сметка на безпощадни, почти минимални изисквания за функционалността необходима да поддържа войника жив. Макар че е пословично неудобен и направо неугледен, в някой случаи все още остава много търсен поради неговата забележителна гъвкавост на някой определени места, на които се налага да се водят битки.

Стандартен атакуващ / Standard Assault

Атакуващия боен костюм е гъвкаво бойно облекло за предната линия, което комбинира отлична защита, добра подвижност и възможност за носене на достатъчно оборудване за различни типове мисии.

Плосък реактор за ядрен синтез е5000 пето поколение работи във вътрешността на гръбната плоча, захранвайки целия костюм. Получената енергия и отделяната температура се контролира от регулаторен тръбопровод L2 “Gatekeeper”, който е свързан директно със сензорната система в основата на врата. Всяка става е подсилена с кинетични сензори и двупосочна серво система с голям въртящ момент за да усили силата, баланса и устойчивостта при попадения на пехотинеца. Шлема има повече сензорни, комуникационни, прицелни и информационни системи от повечето цивилни превозни средства. Освен това, всяка бронирана плоча на костюма е наелектризирана(не съм сигурен дали energized значи наелектризиран ама ми звучи правдоподобно) за да може да абсорбира силата на попаденията от плазма-базирани изстрели(виж G75-VLB от предния блог), неутрализирайки йонизация и редуцирайки щетите нанасяни от високата температура.

Атакуващите бойни костюми са предназначени за стандартни бойни операции или за задачи, чиито цели често се променят според ситуацията. Възможността да носят лекострелково оръжие и експлозиви или пък тежки муниции за справяне с различни вражески бойни машини и разгъваща се поддържаща екипировка ги прави най-адаптивните бойни костюми на бойното поле.

PG: 30
CPU: 150
Броня: 175
Щит: 125
Слот за леки оръжия: 1
Слот за тежки оръжия: 0
Слот за късоцевни оръжия: 1
High слот: 2
Low слот: 2
Слот за оборудване: 1
Слот за гранати: Малък

Амарски тежък боен костюм / Amarr Heavy dropsuit

Начина по който изглежда Амарския боен костюм се е променил съвсем малко от началото на производството му. Това до голяма степен се дължи на широко разпространеното убеждение, че първоначалната форма е безупречна - перфектна смесица от наука и религия. Естетиката е толкова важна колкото и функционалността защото за Амарците естетиката е функционалност. Облечен в броня, носещия ги направо се превръща в малка бойна машина, въплъщение на Божията воля и инструмент на Божия гняв, безпогрешен и всяващ страх у тези, които го гледат. За Амарците самия боен костюм е оръжие.


Стандартен тежък / Standard Heavy


Тежкият боен костюм е решение от второ поколение, създаден да издържа на концентриран обстрел от лекострелкови оръжия и да предпазва носещия го от сътресения, висока температура, и ударната вълна на някои по слаби експлозиви. В допълнение, неговия електрически задвижван екзоскелет улеснява употребата на най-тежкокалибрените оръжия, предназначени за пехотата.


Всяки жизненоважен орган или част от тялото на носещия Стандартен тежък Амарски боен костюм е защитен от 25мм керамично-композитна "черупка" от силно напрегната стоманена плоча, напластена с плътна карбонова(въглеродна) решетка. Вторична мембрана разсейва топлината и я отвежда при попадение далече от точката на контакт, разпределяйки я върху по-голяма площ, намалявайки по този начин потенциалните щети. Свръхпроводими проводници от хибридно сребро обгръщат външните слоеве, свързвайки всички части от бронята и я заземяват, намалявайки вредните ефекти при попадения от електромагнитни оръжия.


Тежките бойни костюми са с по-малка мобилност от леките, но за сметка на това дефанзивните му възможности правят на пух и прах стандартните тактики на вражеската лекострелкова пехота. Никой друг клас боен костюм не може да претендира, че е в състояние да се изправи лице в лице с вражеска бойна машина и да оцелее.

PG: 36
CPU: 180
Броня: 800
Щит: 100
Слот за леки оръжия: 0
Слот за тежки оръжия: 1
Слот за късоцевни оръжия: 1
High слот: 2
Low слот: 1
Слот за оборудване: 0
Слот за гранати: Голям

Макар да рагледахме само два вида костюми, вече може да се прогнозира какви тактики ще бъдат използвани на бойните полета в DUST 514.

Тежките бойни костюми позволяват на играчите да понасят много щети, но пък нямат слот за оборудване. Ако обаче се движат заедно с пехотинец с друг бойно облекло, способен да носи допълнителни амуниции или да поправя бронята от дистанция, значително ще увеличи ефективноста на Тежкия боен костюм. Сам, пехотинец в тежък костюм може лесно да бъде победен от превъзхождащи го по численост и мобилност врагове, но подкрепен от войници в леки атакуващи костюми се превръща в танк във всеки смисъл на думата, поемайки щетите докато останалата част от приятелската пехота се разправи със врага.

Макар да изглежда, че и двата разгледани костюма са много добри, те представят само един аспект от "еко-системата" на бойното поле. Чистата огнева мощ ще ви предвижи малко по-напред. Умна бойна част ще използва увеличената мощ на логистичния боен костюм. Други пък ще се специализират в разузнаване и електронна война. И всички те ще имат на разположение модули и оборудване за да се превърнат в непобедима сила. Но в крайна сметка никой не трябва да подценява значението на добре пласирана EMP граната :).


Блога е публкуван на английски от CCP CMDR WANG

1 коментар: