събота, 18 февруари 2012 г.

ОЩЕ ОТ ОРЪЖИЯТА НА ПЕХОТАТА В DUST 514

Преди няколко часа беше публикуван нов dev blog от CCP CMDR WANG. В него той ни представя още 3 от оръжията на пехотата. Ето и превода на блога:

В последния блог за оръжията ви представих 3-те класове оръжия в DUST 514: Тежък, Лек и Късоцевен(sidearms). В този блог мисля, че ще е забавно да ви представя няколко оръжия който с добавянето им в играта основно промениха начина по който екипа ни от разработчици играеше досега.

Понякога хората не осъзнават колко е трудно да вземеш оръжие от чертожната дъска, да го направиш напълно функционално и "да раздава шамари" в играта. Трябва да има концепция, текстури, анимации, логиката на оръжието трябва да бъде разработена, да се добавят подходящи аудио ефекти, различни променливи да бъдат доизпипани, да се тестват, дооправят и променят. Както можете да се досетите това отнема доста време, което означава, че докато разработваме играта доста дълго време я играем с ограничени на брой екипировка и оръжия. С времето добавяме нови оръжия и те драстично променят баланса и начина на игра, защото отварят нови възможности в битката.
По надолу има някой примери за това.

Тежки оръжия за тежка броня...

Започваме със Minmatar MH82-BCR Personal Autocannon. Това е тежко оръжие и като такова може да се носи и ползва само с тежък боен костюм. Освен че е опустошително само по себе си, това оръжие "отвори" тежките бойни костюми когато го добавихме в играта. Дотогава тежките бойни костюми не бяха много популярни сред разработчиците. Макар и да имаха много броня и да даваха възможност да се ползва Caldari DCMA S-1 Forge Gun, те бяха бавни и лесни да ги "надхитриш". Използваха се основно в ролята на анти-танк или срещу други бойни машини(където се представят изключително добре), но дотам.

Това изведнъж разко се промени когато добавихме MH82-BCR Personal Autocannon в играта. Изведнъж не беше нужно да се биеш с играчи с други класове костюми по техните правила с оръжия неподходящи заради ограниченията в маневреността на тежкия боен костюм. Вече може да се справиш с другите класове (макар и по-умните от нас все още да надхитряме "тежките" играчи), в директна престрелка имаш повече броня и много повече огнева мощ, достатъчна да се справи с леките бойни машини и пехотата. С пускането му, това оръжие отключи пълния потенциал на тежкия костюм и даде на играта едно от най-приятните оръжия с които да стреляш. Люлеенето на камерата, визуалните ефекти и скорострелността правят усещането за това оръжие невероятно. Чувствате се неудържим, сякаш можете да се справите със всичко и понякога това чувство става реалност.

Minmatar MH82-BCR Personal Autocannon



Многоцевно с въртящи се цеви, MH82-BCR Personal Autocannon е невероятно опустошително срещу пехота. Избягвайки предимствата на леката конструкция в полза на огневата мощ, експоненциалното увеличение на топлината и вибрациите на създаденото от Boundless Creation оръжие го правят почти невъзможно за стреляне. Въпреки този факт, неговите съотношение на удари и екстремна скорострелност, които са доста над средните, са му спечелили прякора "Двигателя на Смъртта".


За разлика от по-ранните модели, това оръжие не се нуждае от време за развъртане(на цевите). Куршумите излитат мигновено с натискането на спусъка. Това е с цената на намалена точност в началото, докато противоположно въртящите се дискове се изравнят. Веднъж изравнени, MH82-BCR Personal Autocannon произвежда много точна стрелба с несравним унищожителен потенциал.


Спецификация


Име: MH82-BCR
Вариант: Стандартен
Дължина: 70,2 см

Дължина на цевите: 48,9 см
Тегло зареден: 60 кг
Тегло празен: 47,4 кг
Ефективна далекобойност: 1000 м

Начална скорост: 1050 м/с
Амуниции: Титаниеви куршуми



Попълване на близкобойната ниша...


Следващото оръжие е Gallente CRG-3 Plasma Shotgun. Когато го добавихме в играта то запълни зейналата дупка в нашата оръжейна линия. До тогава повечето оръжия които имахме бяха полуавтоматични или напълно автоматични със средна до далечна далекобойност. CRG-3 ни даде много мощно близкобойно оръжие. Това всъщност беше едно от най-дългоочакваните оръжия.


Какво се случи с появяването му в играта? То е леко оръжие и може да се носи с всеки боен костюм, което го прави гъвкаво. Всъщност около него гравитират онези които използват леки костюми за разузнаване. Имайки в ръцете си толкова унищожително оръжие им позволява да компенсират техните слаби щит и броня. Те използват своята бързина и маневреност за да стигнат близко до врага и да го "изпарят" за секунди. Разбира се, потенциалните жертви в тежко бронирани бойни костюми биха могли да устоят на първоначалната атака и да отвърнат, така че разузнавачите трябва да стоят нащрек през цялото време. 


 Gallente CRG-3 Plasma Shotgun



Проектирано за близък бой, CRG-3 Plasma Shotgun е разпространено оръжие със ужасяваща възпираща мощ. За разлика от традиционния циклотронен дизайн (циклоторон - виж пак G75-VLB), центрофугиращия ускорител изстрелва едновременно дузина плазмени заряди, генериращи широк смъртоносен облак който е фатален на къси разстояния. Прекомерния откат произтичащ от всеки изстрел се абсорбира от пневматична арматура, което позволява да се стреля многократно без да нарани ползващия го. Ръчно манипулираното зареждане впръсква охлаждаща течност във вътрешността на оръжието преди да заради нови заряди в цевта.


Спецификация


Име: CRG-3
Вариант: Стандартен
Дължина: 94,5 см

Тегло зареден: 4,35 кг
Тегло празен: 3,6 кг
Ефективна далекобойност: 30 м

Начална скорост: 403 м/с
Амуниции: Оловни заряди



Отблизо и лично...


Полседното оръжие което ще представя в този блог е "смиреният" нож. Представете си, че сте в отчаяна престрелка, близко сте до противника, той е почти мъртъв, оставате без амуниции, обаче сте достатъчно близко за ръкопашна схватка за да го довършите...но ръкопашните схватки не са позволени и той ви убива. Много от нас изпадаха в подобна ситуация преди да се появи ножът Nova (Nova knife). Както се досещате той беше много добре прието допълнение и сега ни е трудно да си представим как сме могли да играем без него. 


Всеки боен костюм е екипиран с острие, така че няма нужда да се добавя допълнително. За много играчи ножът Nova е оръжие - последна инстанция, но за няколко луди глави то е първи избор. Те учат умения за боравене с остриета и екипират техните бойни костюми с Myofibril стимулиращи модули за да направят техните ножове възможно най-смъртоносни. Разбира се няма по-унизителен начин от това да умреш от удар с нож. И няма по-плашещо от това бързо движещ се скаут екипиран с модули за скорост да успее да ви доближи, докато се стремите да го убиете от разстояние.


Caldari ZN-28 Nova Knife



Ножът Nova е смъртоносен като всяко друго оръжие на бойното поле. Неговото име произлиза от нагорещеното плазмено острие - оформено от термичен възпламенител и линеен гравитационен кондензатор. Ножът Nova в подходящи ръце може да пробие и най-дебелата броня.
 

Спецификация


Име: ZN-28
Вариант: Стандартен
Дължина на острието: 20 см

Тегло: 0,5 кг
Максимален ефективен обсег: 0,5 м

Амуниции: Енергийна клетка


Едно от най-вълнуващите неща да разработваш игра е гледаш и преживяваш играта като падащи на точните места късчета от геймплея. Всяко ново оръжие което добавяме "отваря" геймплея по начин който сме предвидили и по начин който не сме. И едно от нещата които ме радват най-много в DUST 514 е, че развитието на играта ще продължи и след нейното пускане. Това означава, че разработчиците и играчите заедно ще видят развитието на геймплея във времето когато нови неща биват добавяни към играта.


CCP CMDR WANG

 Надявам се да ви е харесал блога, на мен лично ножа ми ми "напълни" очите. Ако искате да прочетете блога на английски - тук .

Няма коментари:

Публикуване на коментар